Jokainen on varmasti huomannut, että Destialla ei ole juuri rahoja laittaa kevyenliikenteenväyliin vaan kunta joutuu ainakin laittamaan omistaan tietyn summan, että saadaan hankkeet käynnistymään.

Olen tosi tyytyväinen, että saatiin Toivakkaan 4-tie hankkeen yhteydessä kevyenliikenteenväylä Viisarinmäestä-kirkonkylälle. Kunta laittoi hankkeenseen rahaa 100 000€ , itsekkin olin kevyenliikenneväylän kannalla ja tosi tyytyväinen, että päätös oli myönteinen ja saatiin tie tehtyä.
Seuraavaksi mielestäni tärkeys järjestyksessä on Aittojärvi-Harju alueelta kevyenliikenteenväylä kirkonkylälle. Tuo tieosuus on 400m ja olen ehdottomasti sen kannalla, että tällekkin alueelle saadaan väylä. Alueelle on muuttanut paljon lapsiperheitä ja kyseinen tieosuus on tosi vaarallinen varsinkin talvisin.

Seuraavaksi mielestäni tärkeysjärjestyksessä on kylätiet. Varmasti jokaiselle kylällä on vaarallisia tieosuuksia, niihin pitää kunnan myös panostaa. Kyläteillä kulkee koulubussit ja kävelijät autojen seassa, joten vaaratilanteita syntyy. Ainakin täällä Ruuhimäellä on koulubussi liukastellut useamman kerran ja valitettavasti tämä ei ole varmastikkaan ainoa pätkä, jossa näin on tapahtunut.

Olen myös sitä mieltä, että yksityistie avustukset tulee kunnan säilyttää. Yksityisteiden varrella asuu moni kuntalainen joka maksaa yhtälailla veroja, kun muutkin kuntalaiset, mutta tämän kaiken päälle joutuu maksamaan vielä maksua yksityistiestä. Olen sitä mieltä, että on oikeus ja kohtuus, että kunta osallistuu kustannuksiin, kun yksityisteitä kunnostetaan.

Jos olet samoilla linjoilla, niin olen edelleen käytettävissä valtuustoonsmiley