Eilen kaverini ihmetteli, että miks oon lähtenyt ehdokkaas ja vielä kun olen sitoutumattomien listoilla, enkä minkä puolueen nimen alla. Olen tätä miettinyt tottakai itsekkin, joten vastausta ei tarvinnut kauaa miettiä.

Tottakai kaikilla ketkä mukaan lähtee täytyy olla halu päästä vaikuttamaan kunnan asioihin. Uskon siihen, että minulla olisi myös uusia ja erilaisia ajatuksia kuntaa koskevissa asioissa. Kunnallispolitiikka on kuitenkin meitä kaikkia niin lähellä, että maalaisjärjellä pärjää tosi pitkälle ja minulla on suuri halu oppia uutta. Varmasti uutta asiaa tulisi paljon ja varmasti välillä saattaisi sormi mennä suuhun, mutta olen sitä mieltä, kun rohkeasti myöntää, että tarvitsisin hieman lisätietoa asiasta, että voitko kertoa minullekkin tietojasi, niin hyvin harva panttailee tietojaan, vaan jokainen kuntapäättäjä varmasti ajattelee kunnan parasta ja monen kauden politiikkokin  saa varmasti uusia näkemyksiä asioihin uusilta tulijoilta.
Mielestäni kansalaisia pitäisi kuunnella myös päätösten teossa. Kukaan ei voi tietää asioista paremmin kun asianomainen itse.Luvut ovat aina vaan lukuja ja tilastoja, mutta mielestäni on myös tärkeää kuulla vanhuksia, lapsia ja heidän hoitajiaan.

Sitten tämä sitoutumattomuus... aluksi mietin lähteä puolueen listoille sitoutumattomaksi ehdokkaaksi, mutta kyseinen puolue ei siinä vaiheessa ottanut sitoutumattomia listoilleen ja juttelin Juha Juuselan kanssa ja hän ehdotti yhteislistaa ja siitä se ajatus sitten lähti:)
Tällä listalla saamme pitää oman mielipiteen ja meillä ei ole ryhmäkuria. Toki kaikki ketkä valtuustoon pääsee neuvottelee ja keskustelee päätettävistä asioista, mutta valtuuston kokouksessakin saamme olla listan sisälläkin eri mieltä ja ilmaista kokouksessa oman mielipiteemme. Eli lyhyesti olemme omana itsenämme ja omina ajatuksinamme mukana taistossa!

Nyt lähden laittelemaan lapsia koulutielle ja herättelemään nuorimmaista, joten tavataanhan taas huomenna!